Thursday, January 10, 2008

Phnom Penh Post's new owners

Two Australians have bought a controlling interest in Cambodia's most independent English-language newspaper Phnom Penh Post, according to The Australian. One of the two businessmen, Ross Dunkley, is the Editor-in-Chief of the Burmese newspaper Myanmar Times, which according to The Australian is a mouthpiece of the Junta. The new owners have promised that Phnom Penh Post will remain independent.

I certainly hope that they will keep that promise. I think Myanmar Times professed to be an independent newspaper when it started as well. But it is of course much tougher to stay independent in Burma, where every publication is censored.

Other blogposts about: , , ,

No comments: